Geçici görevlendirme kısaca şu şekilde açıklanabilir, bir firmanın çalışanlarının kendi meslekleri dahilindeki işlerde belirli süreli, başka bir firmada çalışması için kurulan geçici iş ilişkisidir.
Geçici görevlendirme ile gelen çalışanları, hizmet alacak olan işveren geçici görev ile gelen çalışanları ve bu çalışanların işvereni, işin kendi doğası gereği karışalabilecekleri tüm riskler konusunda bilgilendirmek ve iş sağlığı ve güvenliği ile ilgili önlemleri almak zorundadır. Ayrıca geçici görevlendirmeyle gelenler, çok tehlikeli ve tehlikeli sınıftaki işyerlerinde yapılacak işe uygun olarak gereken eğitimleri aldığına dair belgeleri yoksa bu çalışan işe başlatılamaz.
Geçici görev ile başka bir işyerinde çalışacak olan çalışanın görevlendirme belgesinde olması gerekenleri şu şekilde sıralayabiliriz;
1. Ad ve soyad
2. İşin süresi başlangıç ve bitiş tarihi
3. Çalışanın kendi firmasının bilgileri
4. Geçici görevlendirme ile ilgili yapılacak işin tanımı
5. Tarih, görevlendirilecek kişinin imza ve kaşesi
6. Görevlendirildiği yerdeki her türlü kurala uyacağını belirten yazı.
7. Geçici görevlendirme ile gelecek olan personelin kendi firmasından ayrıca istenecek olan belgeler, işe giriş sağlık raporu, kendi mesleğine yönelik eğitimini almış olduğu talimatlar ve diğer gerekli olan ve bu eğitimlerin yapıldığını belirtir sertifika vb belgeler istenmelidir.